دسته‌بندی نشده

اسکرابر و سوییپر امتیکو

اسکرابر و سوییپر

اسکرابر یا زمین شوی دستگاهی است که برای شست و شو و نظافت انواع محیط های صنعتی ، تجاری ، اداری ، بیمارستان و….مورد استفاده قرار میگیرد.

عملکرد این دستگاه به این گونه است که با پاشش آب برروی کف و برس زنی آلودگی ها را از روی زمین از بین برده و در نهایت با استفاده از موتور مکنده آب باقی مانده را از روی زمین جمع آوری میکند تا ردی از تی بر محیط باقی نماند.درواقع این دستگاه عملیات شست وشو و خشک کردن محیط رابه طور همزمان انجام میدهد.

برای خرید واکس زن برقی کلیک کنید.

 

 

 

مهمترین اجزای تشکیل دهنده اسکرابر

  • مخزن آب تمیز و کثیف
  • موتور مکنده
  • تی
  • برس
  • منبع تغذیه
  • سیستم کنترلی

دستگاه های اسکرابر در ابعاد و اندازه های مختلف طراحی و ساخته میشوند اما معمولا تجهیزات یکسانی دارند و کارایی تمامی آنها یکی است.

هردستگاه اسکرابر دارای یک مخزن آب تمیز و مخزن آب کثیف است.مخزن آب تمیز در داخل دستگاه و بالای محفظه برس قرار دارد.آب لازم برای شست و شو سطوح از طریق این مخزن تامین میشود.

مخزن آب کثیف در پشت دستگاه قرار گرفته است.

آب باقیمانده که توسط موتور مکنده به داخل دستگاه کشیده میشود وارد این مخزن شده و پس از پایان هر مرحله شست وشو می بایست آب کثیف توسط شیلنگ متصل به دستگاه تخلیه شده و داخل آن شست وشو شود.

سامانه مکش

جمع آوری آب باقیمانده بر روی سطح و انتقال آن به مخزن آب کثیف توسط واحد مکنده دستگاه اسکرابر انجام میشود.

با توجه به حجم محدود مخزن آب کثیف واحد مکش بوسیله یک سنسور در برابر آب حفاظت میشود تا درصورتی که حجم آب کثیف داخل مخزن به حد ماکسیمم برسد عملیات مکش به صورت خودکار متوقف شود.

انواع برس دستگاه اسکرابر

برس های دستگاه اسکرابر در دو نوع برس های دیسکی و استوانه ای هستند.برس های دیسکی جهت شست وشو سطوح صاف و برس های رولی یا استوانه ای برای نظافت محیط ناهموار استفاده میشوند.

بسته به نوع کارکرد و سطح موردنظر از انواع برس در دستگاه اسکرابر استفاده میشود.

برس پولیش – برس نرم – برس استاندارد – برس فرش و برس زبر ازانواع برس های مورد استفاده در دستگاه زمین شوی است که متناسب با شرایط یکی از انواع آن ، جهت شست و شو استفاده میشود.

برس زبر-برس نرم-برس پولیش

برس زبر جهت لایه برداری و ساییدن سطوح استفاده میشود به گونه ای که هرچه زبری برس بیشتر باشد عملیات لایه برداری و سایش سطوح بهتر انجام میشود.

برای شستشو سطوح حساس از برس نرم دردستگاه اسکرابر استفاده میشود.

برس پولیش جهت براق نمودن سطوح و پرداخت نهایی استفاده شده و درمدلهای مختلف به منظور پرداخت انواع سطوح استفاده میشود.

دستگاه  اسکرابر وسیله ای است که برای شستشو و نظافت انواع سطوح در محیط های صنعتی ، بیمارستان ها ، اماکن مذهبی ، مراکز بهداشتی و …. به کار میرود.

با رعایت نکاتی در رابطه با شیوه نگهداری و مراقبت از دستگاه اسکرابر میتوان طول عمر مفید این دستگاه را افزایش داده و از مشکلات و خرابی در آنها تا حدی جلوگیری کرده و هزینه مربوط به تعمیر این دستگاه را کاهش داد.

تمام اصول مربوط به دستگاه اسکرابر در دفترچه راهنما آن نوشته شده است که در اولین قدم ،اپراتور دستگاه باید آنها را مطالعه کرده و تمام اصول و قوائد آن را طبق آن رعایت کند تا مشکلی برای این دستگاه بوجود نیاید.

دستگاه اسکرابر از قسمت های مختلفی تشکیل شده است.

موتور مکنده،تی،برس،منبع تغذیه ،سیستم کنترل و مخزن آب کثیف و تمیز از مهمترین اجزای تشکیل دهنده کفشوی هستند .

تمامی این قطعات باید بصورت منظم مورد بررسی و بازبینی قراربگیرند و در صورت وجود مشکل،آن مشکل سریعا رفع شود تا منجر به ایجاد مشکلات اساسی و بزرگتر در این دستگاه و صرف هزینه های بالا نشود.

به عنوان مثال در اسکرابر های نوع باطری دار،باید باطری دستگاه به صورت منظم بررسی شود و در صورت مشاهده هر نوع تغییر شکل در آن اقدامات لازم برای رفع مشکل آن انجام شده و در صورت لزوم باطری دستگاه تعویض گردد.

از دیگر نکات مربوط به مراقبت و نگهداری صحیح از دستگاه کفشوی صنعتی میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

  • تخلیه آب مخازن(مخزن آب کثیف و مخزن آب تمیز) بعد از هر بار استفاده از دستگاه جهت جلوگیری از ایجاد رسوبات داخل مخازن
  • نظافت کامل واشر درب مخزن اسکرابر
  • بررسی منظم شیلنگ مکش دستگاه و اطمینان از مسدود نبودن آن
  • تمیز کردن فیلتر،برس ها و تی مکش بعد از پایان هر عملیات نظافتی

برای خرید دستگاه واکس زن برقی کلیک کنید.

استفاده از مواد شوینده مناسب

دستگاه اسکرابر عمل شستشو و تمیز کردن سطوح مختلف را با استفاده از آب و نیروی حاصل از چرخش برس به انجام میرساند.

اما در برخی از مواقع به علت وجود چربی بر روی سطوح ،آب به تنهایی کافی نبوده و باید از مواد شوینده مخصوص استفاده کرد.

در این مواقع با شناسایی نوع آلودگی و سطح موردنظر،ماده شوینده مناسب انتخاب شده و عملیات تمیز کردن و شستشو با استفاده از آن انجام میشود.

این مواد شوینده مخصوص دستگاه های اسکرابر تولید شده و متناسب با جنس مخزن دستگاه و جنس کفپوش متفاوت هستند.

استفاده از مواد شوینده مخصوص دستگاه کفشوی،باعث حذف سریع تر آلودگی ها شده و شستشو و تمیز کردن سطوح مختلف در مدت زمان کوتاه تری به انجام میرسد.

بعلاوه با استفاده از این مواد ، کیفیت شسشتو نیز افزایش میابد.

 

زمین شوی صنعتی وسیله ای است که جهت انجام شستشو و خشک کردن سطح زمین استفاده می‌شود که عملیات شستشو و خشک کردن را به طور همزمان انجام می دهد.

استفاده از زمین شوی صنعتی درعملیات شستشوی کف در مقایسه با روش های سنتی دارای مزیت هایی بوده که امروز نیاز استفاده ازاسکرابر را دوچندان کرده است.

از جمله مزیت های استفاده از زمین شوی صنعتی عبارتند از:

  • افزایش کیفیت شستشو
  • افزایش سرعت شست وشو
  • افزایش طول عمر کفشپوش
  • افزایش سطح بهداشت محیط
  • خشک کردن سریع

اسکرابرها با توجه به نوع هدایت و منبع تغذیه دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به شرایط انواع ان مورد استفاده قرارمیگیرد.

اسکرابرازنظرنوع هدایت به دو دسته زمین شوی صنعتی دستی و زمین شوی صنعتی سرنشین دار تقسیم بندی می شود که دراینجا تفاوتهای این دو نوع اسکرابر را بیان خواهیم کرد.

برای خرید دست خشک کن کلیلک کنید.

  • دستگاه اسکرابر دستی از نظر اندازه و ابعاد کوچکتر از اسکرابر سرنشین داراست.
  • دستگاه اسکرابر دستی از نظر وزنی سبکتر از اسکرابر سرنشین داراست.
  • دستگاه اسکرابر نوع دستی بعلت اندازه کوچک و وزن سبک آن به راحتی در طبقات و محیط های مختلف قابل انتقال و جابجایی است .
  • زمین شوی دستی نسبت به نوع سرنشین دارقیمت پایین تری دارد.
  • زمین شوی دستی معمولا برای محیط هایی با مساحت کم مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در زمین شوی دستی به علت خستگی اپراتور،تمیز کردن محیط‌هایی با مسافت های طولانی امکان پذیر نیست در حالی که دستگاه‌های اسکرابر با راننده به علت خستگی کمتر اپراتور، مساحت قابل توجهی در زمان مشخصی را تمیز میکند.
  • اسکرابر های دستی از نظر منبع تغذیه در دونوع برقی و شارژی طراحی و تولید می شوند در حالی که اسکرابرهای سرنشین دار فقط بصورت شارژی عرضه میشوند.
  • یکی دیگرازتفاوت‌های این دو نوع زمین شوی حجم مخازن آنها است که در اسکرابر دستی حجم مخازن کمتر از نوع دیگر آن است.

 

یکی دیگر ار مدل های اسکرابر های دستی ، اسکرابر های بخار هستند که میخواهیم در این مقاله اشاره ای به آن ها بکنیم:

اسکرابر بخار

اسکرابر بخار داپلکس، همانطور که از اسمش پیدا است ، این دستگاه تفاوتش با اسکرابر های معمولی در این است که با بخار کار میکند.

این اسکرابر ها دستی میباشند و بصورت برقی کار میکنند.

فشار برس قابل تنظیم است و دسته اسکرابر تا ۱۸۰ درجه قابل انعطاف میباشد.

دو برس غلطکی دارا میباشد.

این اسکرابر علاوه بر شست و شوی سنگ و سرامیک برای شست و شوی فرش و موکت کارایی بیشتری دارد چرا که فرش و موکت را پرز کن نمیکند و از بین نمیبرد.

برای شست شوی سنگ و سرامیک از اسکرابر عادی معمولا استفاده میشود.

نکته مهم در این دستگاه این است که چون با بخار کار میکند برای چربی زدایی و زدودن آلودگی هایی که زمان زیادی روی یک سطح باقی مانده اند بسیار عملکرد خوبی دارد و به راحتی آلودگی و چربی های مانده را میزداید.

 

نحوه عملکرد دستگاه و استفاده از آن با اسکرابر های دیگر تفاوتی ندارد و هم چنین از دو مخزن آب کثیف و تمیز تشکیل شده است که حجم مخزن ها یا ۱٫۵ لیتری است یا ۵ لیتری.

 

قیمت اسکرابر ها بسته به حجم مخزنشان متفاوت است. جهت استعلام قیمت این دستگاه و مشاوره رایگان شما میتوانید با همکاران ما در واحد فروش تماس بگیرید و بسته به شغلی که دارید بهترین دستگاه های مورد نیاز شما به شما پیشنهاد شود.

 

در این مقاله درمورد اسکرابراطلاعاتی را بیان کردیم.

با توجه به این مطالب شما میتوانید با شناسایی شرایط محیط  بهترین انتخاب اسکرابر را برای تمیز کردن زمین داشته باشید.

گروه صنعتی ام تی کو تولید کننده تجهیزات نظافتی صنعتی و خانگی  از قبیل اسکرابر، جاروبرقی صنعتی ، واکس زن برقی و…بوده و می کوشد در سراسر ایران به مشتریان خود اعم از سازمان ها و موسسات و عموم افراد با اتکا به توانمندی دانش و پشتکار کارکنان شایسته خود محصولی با کیفیت عرضه کند.

مساله ی نظافت و شستشوی محیط های صنعتی و محیط های کاری از اهمیت زیادی بر خوردار است خوشبختانه تکنولوژی و فناوری باعث شده است روز به روز وسایلی طراحی و تولید شود که کارها را برای انسان راحت کند.

یکی از این وسیله ها که کار شستشو و نظافت در کارخانه ها و مکان های صنعتی را سریع و راحت کرده است اسکرابر نام دارد که البته کاربرد این دستگاه تنها برای کارخانه و مکان های صنعتی نیست و برای اماکن مذهبی، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی هم مورد استفاده قرار می گیرد. .

ما در این مقاله قصد داریم شما را با اسکرابر و کاربرد آن آشنا کنیم با ما در ادامه ی این مقاله همراه باشید.

دستگاه اسکرابر

تعریف اسکرابر:

اسکرابر یک دستگاهی است که صرفا برای شستشو و نظافت به کار می رود و میتوان از آن برای انواع سطوح مانند سرامیک، پارکت، پروکسی ، سنگ، بتن مسطح و … استفاده می شود.

در ابتدا نگاه کلی به تمام اجزای اسکرابر می اندازیم؛

اسکرابر ها از دو مخزن آب تمیز و کثیف تشکیل شده اند.

حجم مخزن اسکرابر ها ۵۰ لیتر یا ۷۰ لیتر میباشد. اسکرابر ها برای شست شوی سطوحی مانند سنگ، سرامیک، زمین های ورزشی، موزاییک و … مناسب است. بدنه اسکرابر ها آنتی باکتریال است و این برای محیط های بیمارستانی و استرلیزه بسیار اهمیت زیادی دارد.

شرکت ام تی کو خود تولید کننده دستگاه های اسکرابر است و همین امر یک گزینه مهم است چرا که دستگاه پس از فروش نیاز به خدمات دارد  و همچنین در صورت خرابی دستگاه باید خدمات تعمیرات دستگاه به خوبی ارائه شود. از همین حیث شرکت ام تی کو مفتخر است که میتواند به مشتریان خود خدمات پس از فروش را با بهترین کیفیت ارائه دهد.

درباره نحوه کارکرد اسکرابر ها باید گفت که این دستگاه همانطور که گفتیم برای تمیز کردن سطوحی مانند سنگ، سرامیک و هر سطح صافی استفاده میشود ، همچنین دارای یک تی هستند که زاویه‌ی این تی ۴۵ درجه بوده  و مزیتی که نسبت به تی های بدون زاویه دارد این است که این تی هم گوشه ها رو تمیز میکن  و هم فشار بیشتری به سطوح وارد میکند و تمیزی سطوح آسان تر صورت میگیرد.

انواع:

اسکرابر ها دارای انواع متفاوتی هستند که هر کدام بنا بر کاربردی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند، مدل هایی از اسکرابر قابلیت جمع آوری پسماندهای ریز و درشت را دارند و قادر هستند به طور هم زمان سطح مورد نظر را شستشو دهند و هم چنین سطح مورد نظر را خشک کنند.

فاکتور های مختلفی در تعیین مدل و نوع اسکرابر تاثیر گذار است مانند: مساحت محیط، جنس سطح، نوع آلودگی و … که باید با توجه به این فاکتور ها اسکرابر مورد نظر را تعیین کرد.

شیوه ی هدایت و جهت دهی در دسته بندی اسکرابر تاثیر گذار است و باعث می شود اسکرابر به دو دسته ی دستی و سرنشین دار تقسیم شود.

حال میخواهیم میخواهیم نگاهی به دستگاه های اسکرابر و تنوعشان بیندازیم؛

اسکرابرها در چند مدل تولید میشوند. در ابتدا باید بدانید اسکرابر ها یا سرنشین دار  هستند و یا دستی.

هم چنین هر دو مدل اسکرابر در دو مدل برقی و شارژی تولید میشوند.

اسکرابرهای دستی-برقی: این اسکرابرها بیشتر برای مکان هایی استفاده میشوند که محوطه بزرگ و شلوغی دارند که جا به جایی در آن ها سخت است. هم چنین با برق کار میکنند که باید توجه کرد که در مکان مورد استفاده از این اسکرابر به برق دسترسی داشته باشید. طول سیمی که این اسکرابر دارد ۹ متر میباشد.

اسکرابرهای دستی-شارژی: درباره اسکرابرهای شارژی همیشه بحث طول عمر باتری و جنس باتری همیشه مطرح است. چرا که این امر بسیار در اسکرابر های شارژی حائز اهمیت است که بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. جنس باتری های اسکرابر های ام تی کو، ژل اسید است. این باتری ها برای دستگاه هایی استفاده میشود که طول عمر باتری اهمیت زیادی دارد. زمان شارژ باتری های اسکرابر ۸ ساعت و مدت زمانی کارایی باتری ۴ تا ۵ ساعت میباشد.

اسکرابر سرنشین دار:  این اسکرابر فقط در مدل شارژی وجود دارد و جنس باتری آن همان ژل اسید بوده. اسکرابر های سرنشین دار برای محیط های خیلی بزرگ که متراژ خیلی بالایی دارند استفاده میشود، که مسول نظافت در صورت استفاده از دیگر تجهیزات نظافت صنعتی خسته میشود و سرعت فرد در تمیز کردن محیط کم میشود.

 

همانطور که در ابتدای توضیحات گفتیم، تمامی اسکرابرها کارایی و میزان حجم مخزن هایشان یکسان میباشد.

منبع تغذیه اسکرابر ها از انرژی الکتریکی تامین میشود و بیشترین استفاده از اسکرابرها در محیط های بسته است، تامین انرژی از اسکرابرها باعث می شود که آلودگی صدا به میزان قابل ملاحظه ایی کم شود.

اسکرابرها برقی به دو دسته تقسیم می شود، اسکرابر های کابلی و اسکرابر های باطری دار.

اسکرابرهای کابلی از طریق برق شهری تامین می شود در حالی که سیستم کاری اسکرابرهای باطری دار از طریق شارژ باطری  است مزیت اسکرابرهای کابلی نسبت به اسکرابرهای باطری دار در این است که نیروی برق آن ها چون به برق شهری متصل است تمام نمیشود.

برخی از اسکرابرها دارای موتور های حرکتی هستند که برای حرکت کفشوی به سمت جلو دیگر نیازی به انرژی کاربر نیست وجود موتور حرکتی باعث می شود سرعت بالا رود و در اثر بخشی و راندمان کار هم تاثیر گذار است.

گروهی از اسکرابرها هستند که میتوان از آن ها برای مراکز بهداشتی، بیمارستان ها و … استفاده کرد، این نوع از اسکرابرها به گونه ایی طراحی شده اند که می توانند باکتری و میکروب را در درصد بالایی از بین ببرند.

 

شرکت ام تی کو با توجه به این نکته که تمامی خدمات پس از فروش دستگاه را به صورت تخصصی ارائه میده، تا یکسال دستگاه شما را گارانتی کرده و درصورت بروز هر مشکلی خدمات ارائه میدهد.

 

قیمت اسکرابرها باتوجه به حجم مخزن و همچنین شارژی بودن دستگاه یا برقی بودنشان متفاوت است.

همچنین قیمت اسکرابر دستی و سرنشین دار  نیز باهم اختلاف قیمت دارد.

جهت استعلام قیمت و راهنمایی  و مشاوره رایگان؛ همکاران ما در واحد فروش مفتخر هستند که به شما عزیزان بهترین خدمات و مشاوره در خرید را ارائه دهند.

 

مشاهده محصولات اسکرابر و پولیشر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *