دسته‌بندی نشده

دستور العمل نحوه استفاده از دستگاه اسکرابر زمینشوی کابلی و باطری دار آنا

نحوه استفاده از دستگاه اسکرابر زمینشوی کابلی و باطری دار آنا

دستگاه اسکرابر زمینشوی کابلی برای شستن و خشک کردن سطوح صاف و بدون هیچ مانع و مسدود کننده ای طرحی شده است و با توجه به نیاز مصرف کننده در دو مدل کابلی و باطری دار ساخته شده است.دستگاه اسکرابر مقدار مناسبی از مواد شونده را بر روی کف پخش کرده و با استفاده از مواد شوینده مخصوص، اقسام کثیفی ها را پاک می کند. یک سیستم مکنده مایعات هم با تی نیمه هلالی ۸۰ سانتی متری برای خشک کردن کف بکار می رود.مدل های تولید شده شرکت عبارتند از

 

  1. اسکرابر باطری دار آنا E75C
  2. زمین شوی صنعتی کابلی آنا E75C

فهرست مطالب

  • پیشگیری های امنیتی
  • نکات ضروری استفاده
  • مشخصات فنی اسکرابر
  • شرح قطعات
  • نقشه اتصالات الکتریکی
  • اطلاعات کلی
  • آماده کرده دستگاه
  • بکار بردن دستگاه اسکرابر
  • سرویس و نگهداری های متداول
  • عیب یابی
  • روش سفارش قطعات یدکی

 

 

 

 

پیشگیری های امنیتی

پیشنهاد میگردد مادامی که از دستگاه اسکرابر زمینشوی کابلی استفاده می نمایید، دفترچه  راهنما را نگهداری و همواره در دسترس باشد و قبل استفاده از اسکرابر ، دستور العمل های آن را به دقت مطالعه فرمائید .

علائم هشدار دهنده بر روی دستگاه اسکرابر زمینشوی جهت هوشیاری و توجه اپراتور دستگاه میباشد و عدم توجه به آنان باعث آسیب به اپراتور دستگاه اسکرابر زمینشوی کابلی و دیگر افراد میگردد که در بعضی شرایط بسیار خطرناک و منجربه مرگ میشود .

دستگاه اسکرابر زمینشوی کابلی نباید بوسیله اشخاص آموزش ندیده و غیرمجاز بکار برده شود و اپراتور آن میبایستی قبل از استفاده ، نحوه استفاده از دستگاه را فرا گرفته باشد .

دستگاه اسکرابر زمینشوی نباید توسط افراد که از لحاظ جسمی و عقلی مشکلاتی دارند و همچنین به هیچ عنوان نباید توسط کودکان مورد استفاده قرار گیرد .

پس از باز کردن بسته بندی دستگاه اسکرابر زمینشوی، کارتن و هر آنچهدر این بسته بندی مورد استفاده قرار گرفته است را مطابق ضوابط محلی دور بریزید .

هر نوع استفاده خارج از ضوابط اعلام شده میتواند خطر آفرین باشد، لذا میبایستی ازآن دوری کرد .

هرگز دستگاه اسکرابر زمینشوی کابلی را روشن بحال خود رها نکنید و همواره در صورت اتمام کار و یا عدم نیاز به استفاده، آن را از برق جدا نموده و دور از دسترس کودکان و افراد نیازمند به مراقبت، نگهداری نمائید .

برای اتصال دوشاخه کابل (در مدل کابلی)و دوشاخه شارژ (در مدل باطری دار) حتما از پریز ارت دار استفاده کنید و سیم کشی ساختمان بوسیله فیوزهای اتوماتیک محافظت شده باشد .

دستگاه اسکرابر زمینشوی کابلی به کابل سه رشته و سیم های اتصال زمین جداگانه برای هر وسیله مجهز شده است که کاربر را از شوک الکتریکی محافظت خواهد کرد ، سیم اتصال به زمین به رنگ زرد و آبی می باشد که در صورت تعویض دوشاخه موقع نصب آن نباید به پین های دیگر وصل شود .

در زمان استفاده از دستگاه اسکرابر زمینشوی کابلی، فقط مشخصات برق مورد نیاز مد نظر قرار گرفته و از کم یا زیاد نمودن برق وروردی به دستگاه جدا خودداری فرمایید ومطمئن شوید که نیروی برق ورودی به دستگاه مطابق با مشخصات درج شده بر روی دستگاه باشد، در غیر این صورت صدمات جسمانی و حتی مرگ را در پی خواهد داشت .

دستگاه اسکرابر زمینشوی کابلی را در سرازیریها و سر بالاییها با احتیاط حرکت دهید تا واژگون نشود و آنرا هرگز در سرپائینی پارک نکنید .

در زمانیکه درجه حرارت محیط بیرون سرد میباشد و احتمال یخ زدگی وجود داشته باشد، دستگاه را در محیط بیرون نگهداری ننمائید .

دستگاه فقط باید در شیب کمتر از ۲% استفاده شود .

دستگاه اسکرابر زمینشوی کابلی نباید در راههای عمومی استفاده شود .

دستگاه اسکرابر زمینشوی کابلی اگر در مجاورت مواد یا گازهای آتش زا بکار برده شود میتواند باعث آتش سوزی شود بنابراین نباید جهت مکیدن محلول آتش زا حتی رقیق شده باشد .

دستگاه اسکرابر زمینشوی کابلی را در مجاورت گرد و غبار مضر استفاده نکنید .

هیچگاه برای بلند کردن و یا کشیدن دستگاه از سیم برق آن استفاده ننمائید .

موقع استفاده از دستگاه مواظب له شدن و پاره شدن کابل باشید .

کابل برق باید مرتباً از نظر آسیب هایی مانند بریدگی و کهنگی بازرسی شود و در صورت آسیب دیدن کابل نباید از آن استفاده کرد .

جهت کارایی صحیح دستگاه از مواد شوینده بدون کف استفاده نمایید .

وظیفه شناور داخل مخزن آب کثیف ، قطع عملیات مکش در صورت پر شدن مخزن از مایع میباشد . لذا همواره آن را برسی و تمیز نموده و در صورت نیاز تعویض نمایید .

هنگام استفاده مواظب اشخاص دیگر بخصوص بچه ها باشید .

نظافت دستگاه اسکرابر زمینشوی کابلی نباید توسط کودکان زیر ۸ سال انجام گیرد، مگر اینکه تحت نظر یک فرد بالغ باشد .

تعمیر وتعویض قطعات دستگاه حتما باید توسط افراد متخصص انجام شود و در صورت نیاز به تعویض قطعه، حتما باید از نوع اصلی ( سفارش شده توسط سازنده ) استفاده شود .

در هنگام سرویس و تعمیرات در اسکرابر کابلی دوشاخه برق را از پریز برق بکشید و در اسکرابر باطری دار اتصالات باطری را جدا کنید .

تعویض کابل دستگاه اسکرابر زمینشوی کابلی حتما بایستی توسط فرد دوره دیده و یا وارد به این امور انجام پذیرد .

در صورت نیاز به افزودن به طول کابل دستگاه، مطمئن شوید کابل اضافه با مشخصات دستگاه تطبیق داشته و همچنین در تماس با آب و یا سطوح نامساعد نباشد .

هرگونه تغییری در ساختار دستگاه میتواند خطر ساز بوده و لذا مجاز به این کار نمیباشید . در صورت انجام تغییرات، دستگاه از حالت گارانتی خارج میشود .

کمپانی تولید کننده و نمایندگی آن در صورت مشاهده مواردی ک نشان دهنده عدم رعایت موارد فوق باشد، هیچگونه مسئولیتی را نمی پذیرد. در صورت بروز حادثه مسئولیت آن برعهده خریدار میباشد .

اگر مجبور به تعویض کابل ، دوشاخه یا ترمینالها شدید اتصالات الکتریکی و کابل گیر را چنان مجکم کنید که آسیبی به کابل نرسد .

در زمان انبار نمودن این دستگاه، حتما وزن آن لحاظ گردد و حتما در یک مکان صاف و سرپوشیده و ترجیحا بدون رطوبت نگهداری گردد . در اسکرابر باطری دار برای نگهداری  باطری و شارژ مجدد ، مراقبت های مخصوصی که در دستورالعمل نگهداری باطری آورده شده است را رعایت کنید .

نکات ضروی استفاده

دستگاه اسکرابر زمینشوی صرفا جهت شستشو بکار می رود. از جمع آوری زباله با آن خودداری کنید و قبل از استفاده از دستگاه محل مورد نظر را با جاروبرقی نظافت کنید .

با توجه به دور بالای الکتروموتورهای استفاده شده برای سیستم مکش ( ۲۲۰۰۰ دور دقیقه) استفاده مداوم و طولانی از دستگاه باعث داغ شدن بیش از حد کلکتور و سیم پیچی موتور وکیوم و صدمه زدن به آن خواهد شد بنابراین به ازای هر یک ساعت کار با دستگاه ۱۰ دقیقه به آن استراحت بدهید .

 

 

شرح قطعات

در پوش دسته بالابرنده اسکویجی
مخزن آب کثیف خرطومی تخلیه آب کثیف
مخزن آب تمیز نگهدارنده خرطومی
موتور برس قلاب آویز کابل
سینی برس پلاک سریال و مشخصات
چرخ ضربه گیر کلید محلول شست و شو
طوقه برس کلید موتور مکش
ناودانی آویزسینی چراغ هشدارباطری ( در دستگاه های باطری دار )
کالسکه اهرم تغییر دهنده ارتفاع دسته
شیر برقی دستگیره
چرخ عقب سینی کلید های موتور برس ( دو عدد در طرفین دسته )
چرخ بزرگ کالسکه جای کابل
موتور مکش دستگیره در پوش
شلنگ مکش کوپلینگ
چرخ عقب کالسکه اشپیل
اسکویچی پیچ های تاج خروسی
پیچ تنظیم کننده زاویه برس تیغه لاستیکی ضد سایش جلو
خرطومی اسکویجی نگهدارنده تیغه های لاستیک طی
شیر دستی تیغه لاستیکی ضد سایش عقب
خرطومی تخلیه آب تمیز
۱- فیلتر ۶- بست باطری
۲- شناور ۷- جای باطری
۳- واشر آببندی ۸- فیوز موتور مکنده
۴- سبد زباله ۹- فیوز موتور برس
۵- کابل ها و سیم های اتصال ۱۰- پریز شارژ باطری

 

نقشه اتصالات الکتریکی

اسکرابر آنا مدل E75C

اسکرابر آنا مدل E75B باطری دار

اطلاعات کلی

 

شناخت دستگاه

این دستورالعمل عملیات و سرویس ، تنها برای تمیز کننده های کف تک برس آنا به کار برده میشود .

شماره پلاک شناسایی دستگاه بر روی دستگیره نصب گردیده است .

شرح کلی

دستگاه اسکرابر زمینشوی برای شستن و خشک کردن سطوح صاف و بدون هیچ مانع و مسدود کننده ای طراحی شده است و باتوجه به نیاز مصرف کننده در دو مدل کابلی و باطری دار ساخته شده است . دستگاه اسکرابر مقدار مناسبی از مواد شوینده را بر روی کف پخش کرده و با استفاده از مواد شوینده مخصوص ، اقسام کثیفی ها را پاک می کند

یک سیستم مکنده مایعات هم با تی نیمه هلالی ۸۰ سانتی متری برای خشک کردن کف بکار میرود .

قسمتهای عمده دستگاه به شرح زیر می باشد :

  1. مخزن محلول پاک کننده که شامل ترکیب آب پاکیزه و مواد شوینده است .
  2. مخزن بازیافت که برای جمع آوری آبهای کثیف پس از شستشوی کف استفاده میشود .
  3. اسکویچی که آب کثیف را مکیده و کف را خشک میکند .
  4. برس

مواد شوینده قابل استفاده :

برای تمیز کردن سطوح سنگی از مواد شوینده مخصوص اسکرابر یا از مواد شوینده های طبیعی و ملایم استفاده کنید . برای این منظور استفاده از پودر صابون با آب گزینه خوبی است .

توصیه مهم : همیشه برای حل کردن مواد شوینده از دستور العملهای داده شده توسط فروشنده مواد شوینده استفاده کنید .

مواد شوینده ای که نباید استفاده کنید :

  1. مواد شوینده کف دار .
  2. مواد شوینده شامل هیپوکلریدسدیم و یا دیگر اکسید کننده ها .
  3. حلال ها یا هیدروکربن ها ( بنزین و تینر و … ) .
  4. شوینده های حاوی اسید .
  5. جرمگیر ، شوینده های حمام ، لوله ها و لوازم بهداشتی .
  6. شوینده های پودری .

سیستم تاشونده سینی برس :

سیستم تاشونده سینی برس امکانات زیر را برای کاربر فراهم میکند :

  1. نگهداری سالم برس، موقعی که از دستگاه استفاده نمیشود .
  2. تعویض راحت برس .
  3. حمل راحت دستگاه با استفاده از چرخهای بزرگ کالسکه و چرخهای سینی . (شکل زیر)

 

کنترل کننده های الکتریکی :

سویچ موتور برس : جهت امکان آزاد کردن هر یک از دست ها ، روشن کردن موتور برس با دست دیگر دو کلید با یک عملکرد در طرفین دسته تعبیه شده

سویچ موتور مکنده : درحالت ۱ موتور مکنده همراه چراغ سیگنال روشن میشود و در حالت ۰ خاموش می شود .

سویچ شیر برقی : شیر دستی زیر مخزن محلول شستشو را به اندازه دلخواه باز کنید حالا با روشن کردن شیر برقی محلول آب و مواد شوینده روی برس ریخته میشود .

چراغ کنترل شارژ باطری ( فقط در مدل باطری دار ): در حالت اتمام شارژ باطری چراغ شارژ باطری شروع به چشمک زدن میکند در این حالت باطریها باید سریعاً شارژ شوند . درصورتیکه در این حالت کار با دستگاه را ادامه دهید ، امکان دارد باطری برای همیشه آسیب ببیند .

فیوز های ۴۰ آمپر ( فقط در مدلهای باطری دار ): یک عدد فیوز ۴۰ آمپر جهت حفاظت سیستم الکتریکی در موقع اتصال کوتاه یا گیر کردن موتور وکیوم و یک عدد فیوز جهت حفاظت موتور برس تعبیه شده است ، که برق دستگاه را قطع میکند در اینصورت کارکرد تک تک وسایل برقی را کنترل کرده و فیوز را وصل کنید .

اهرم بالابرنده اسکویچی :

کاربر با بالا بردن اهرم میتواند اسکویچی را بالا ببرد و با پائین آوردن آن میتواند اسکویچی را پائین بیاورد .

آماده کردن دستگاه

حمل و نقل دستگاه :

دستگاه اسکرابر زمینشوی در یک پالت چوبی بسته بندی شده است که با لیفتراک قابل جابجایی است ، آنرا با دقت بلند کنید و از صدمه زدن شاخکها و واژگون کردن آن اجتناب کنید .

کنترل های هنگام تحویل :

زمانیکه شرکت حمل کننده دستگاه شما را تحویل میدهد وضعیت بسته را کنترل کنید و مطمئن شوید که دستگاه دست نخورده و صحیح و سالم میباشد. در صورت آسیب دیدن آن مسئول حمل کننده را مطلع کنید همچنین شما این حق را دارید که برای جبران خسارت از شرکت حمل کننده کتباً شکایت کنید .

بازکردن محموله :

دفترچه راهنما وضمانتنامه لای درب کارتن قرار دارد . چسب لبه آنرا کنده و آنرا بردارید. توجه داشته باشید که  مشخصات فروشنده و تاریخ خرید توسط فروشنده روی ضمانتنامه درج شده و مهر و امضا شده باشد .

تسمه های کارتن را بردارید. دو ظرف مواد شوینده و پاک کننده بصورت اشانتیون برای شروع کار گذاشته شده است ، برای اسکرابر باطری دار یک کارتن شارژر هم داخل بسته بندی موجود است .

تسمه های پلاستیکی اتصال اسکرابر به پالت را بریده و دستگاه اسکرابر زمینشوی کابلی را از روی پالت بردارید

مواظب باشید موقع برداشتن حرکت دستگاه به طرف جلو باشد نه عقب .

 نصب اسکویچی :

دستگیره اهرم بالا برنده اسکویچی را پایین بیاورید اشپیل بزرگ کوپلینگ اسکویچی را در آورده و لوله رابط گاری اسکویچی را به اسکویچی وصل کرده و اشپیل آنرا دوباره جا بزنید ، خرطومی مکش را به اسکویچی وصل کرده و بست آنرا ببندید .

تنظیم زاویه اسکویچی :

تغییر زاویه اسکویچی در راستای عمودی بوسیله پیچ فلکه روی اسکویچی انجام میگیرد . تیغه باید در حالت کار روی زمین بخوابد .

نصب برس :

قسمت جلوی سینی برس معلق را بلند کنید تا با قسمت جلو کالسکه برخورد کند .

میله قفل کن سینی برس را بطرف جلو هدایت کنید تا سینی قفل شود .

سه نظام برس را با سه نظام گیربکس منطبق نموده در جهت عکس عقبره های ساعت بچرخانید تا قفل شود .

 

 

 

تنظیم ارتفاع دستگیره هدایت کننده :

با کشیدن اهرم تنظیم کننده ارتفاع دستگیره بطرف بالا ، دستیره آزاد شده و بعد از تنظیم با رها کردن آن دوباره قفل میشود .

پر کردن مخزن محلول شوینده :

درب جلویی مخزن زیری جهت پر کردن آن با آب و مواد شوینده می باشد .

درب عقب مخزن زیری جهت دسترسی به صافی محلول در نظر گرفته شده است .

مقدار مشخصی آب به مخزن محلول شوینده بریزید در صورت نیاز به مواد شوینده ، آنرا به نسبتی که از طرف فروشنده مشخص شده است به آب اضافه کنید .

شارژر باطری ها ( در مدلهای باطری دار ):

جهت شارژ باطری از شارژر ۲۴ ولت ۲۰ آمپر استفاده میشود .

سویچ شارژر را در حالت خاموش قرار دهید .

دوشاخه شارژر را به پریز ارت دار وصل کنید .

سه شاخه شارژر را به پریز شارژ دستگاه وصل کنید .

سویچ شارژر را جهت شارژ باز کنید این شارژر دارای مدار کنترل ولتاژ میباشد و عمل شارژ بعد از شارژ کامل باطری متوقف میشود .

برای بار اول حداقل ۳ ساعت باطری ها باید شارژ شوند .

آمپرمتر مقدار جریان شارژ را نشان میدهد .

چراغ اتصال معکوس : چنانچه اتصالات شارژر باطری معکوس انجام شود چراغ اتصال معکوس روشن میشود ، در این صورت باید هرچه سریعتر اصلاح شود .

شستی بوست : مورد استفاده شستی بوست زمانی است که باطری های شما بیش از حد خالی شده باشد .

در این صورت شستی بوست را چند ثانیه در سمت راست نگهدارید و وقتی به باطری شوک داده شد شاسی را ول کنید تا شارژر به شارژ باطری ادامه دهد .

با استفاده از دستورالعمل بکار بردن دستگاه از آن استفاده کنید تا زمانیکه چراغ باطری شروع به چشمک زدن کند و آن نشانگر این است که باطری نیاز به شارژ مجدد دارد . در صورتیکه در این حالت کار با دستگاه را ادامه دهید امکان دارد باطری برای همیشه آسیب ببیند .

نصب دوشاخه به برق ( در مدلهای کابل ) :

مطمئن باشید که مشخصات الکتریکی دستگاه که روی پلاک سریال مشخص شده است با برق محل کار دستگاه مطابقت داشته باشد .

مطمئن باشید که سیم کشی ساختمان بوسیله فیوزهای اتوماتیک محافظت شده باشد . برای اتصال دوشاخه حتماً از پریزارت دار استفاده کنید .

بکار بردن دستگاه

شروع کار

قفل برس را آزاد کرده و آنرا روی زمین قرار دهید .

اسکویچی را پائین بیاورید .

شیر دستی را به اندازه دلخواه باز کرده و سویچ شیربرقی را در حالت ۱ قرار دهید .

سویچ موتور برس را در حالت ۱ قرار دهید تا برس شروع به چرخش کند و زمین را بشوید و دستگاه توسط اصطکاک برس با زمین به سمت جلو حرکت کند .

سویچ موتور مکش را در حالت ۱ قرار دهید .

دستگاه را روی محل مورد نظر هدایت دهید .

برای حداکثر اثر بخشی و کار آسان ، توصیه میشود تا جای که امکان دارد مستقیم حرکت کنید و محل های غیر قابل دسترس را با کهنه یا تی نخی تمیز کنید .

برای جلوگیری از پیچیدن کابل و آسیب به آن نظافت را به صورت رفت و برگشت انجام دهید .

در دستگاه ی باطری دار همواره به چراغ باطری نگاه کنید ، هرگاه شروع به چشمک زدن کرد ، نشان میدهد که شارژ باطری در حال تمام شدن است ، سریعاً دستگاه را خاموش کرده و شارژ کنید . کار کردن در این حالت میتواند به باطری آسیب برساند .

حرکت دستگاه به جلو :

حرکت دستگاه به جلو بر اثر اصطکاک برس با زمین انجام میگیرد . هدایت به چپ و راست نیز بوسیله دستگیره انجام میگیرد .

حرکت دستگاه به عقب :

با فشار دادن دستگیره به سمت پائین برس و اسکویچی هر دو بلند شده و دستگاه برای حرکت به عقب آماده میشود . (

شستشوی لکه و کثیفی سر سخت و کهنه :

وقتی لکه و کثیفی سر سختی را تمیز میکنیم ، شستن و خشک کردن را میتوانیم در دو مرحله جداگانه انجام دهیم.

شستشوی اولیه : در حالیکه شیر آب باز ، موتور مکش خاموش و اسکویچی در بالا قرار گرفته است چندین بار محل کثیف را فقط با برس شستشو دهید در این حالت محلول شستشو و برس زمان بیشتری برای اثر بخشی خواهند داشت .

خشک کردن : با پائین آوردن اسکویچی و روشن کردن موتور مکش و حرکت دوباره روی سطح مورد نظر ، نظافت ثانویه را بطور قابل توجهی برایتان آسان خواهد کرد .

پایان کار :

قبل از پایان کار سویچ شیر برقی آب را خاموش کرده و مقداری حرکت کنید تا آب کثیف موجود زیر برس خشک شود .

موتور برس  خاموش کنید .

اجازه دهید موتور مکش به مدت ۲ دقیقه در حالت روشن باقی بماند تا موتور وکیوم خودش رو خشک کند .

سینی برس را به طرف بالا بچرخایند تا سنگینی دستگاه باعث از دست دادن حالت برس نشود .

اسکویچی را بلند کنید تا فشار روی اسکویچی باعث از دست دادن حالت لاستیک تی نشود .

مخزن آب کثیف را تخلیه کنید .

بر حسب مدل موجود دوشاخه را از برق بکشید یا باطری را شارژ کنید .

خالی کردن مخزن آب کثیف :

دستگاه را به طرف راه کفشور هدایت کنید .

شلنگ تخلیه را از نگهدارنده آن بیرون کشیده و به طرف سوراخ کفشوی هدایت کنید .

در پوش شلنگ را بردارید .

وقتی مخزن تخلیه شد در پوش را ببندید و شلنگ را سر جای خودش قرار دهید . دقت کنید شلنگ را از قسمت سر شلنگ به نگهدارنده آن وصل کنید تا آسیب نبیند .

سرویس و نگهداری متداول

شرح کلی :

برای جلوگیری از آسیب های احتمالی ، قبل از هر نوع سرویس و یا تعمیرات در دستگاه اسکرابر زمینشوی ، حتماً دوشاخه را از پریز برق خارج نماید و در اسکرابر باطری دار اتصال باطری را قطع کنید . یا در صورتیکه دوشاخه شارژر باطری وصل است آنرا از پریز برق خارج نمایید .

عملیات تعمیر و نگهداری قسمت های برقی باید بوسیله افراد متخصص انجام شود .

تمیز کردن فیلتر مکش :

درپوش مخزن آب کثیف را بردارید .

فیلتر را در آورده و آنرا زیر شیر آب بشویید .

فیلتر را جا بزنید و در پوش را ببندید .

تمیز کردن فیلتر محلول شستشو :

برای رفع رسوباتی که ممکن اصت موقع باز کردن فیلتر به شیر دستی و برقی نفود کرده و مانع بسته شدن کامل آنها یا گرفتگی آنها بشود موارد زیر را بکار ببندید :

مخزن محلول شوینده را بطور کامل خالی کتید .

خرطومی تخلیه محلول شوینده را از نگهدارنده آن جدا کرده و مخزن آب کثیف را بردارید .

درب عقبی مخزن محلول شوینده را باز کرده و رسوبات داخل مخزن ، بخصوص اطراف فیلتر را بشویید .

فیلتر را با کشیدن بیرون آورده و زیر آب شیر بشوئید .

فیلتر را دوباره جا بزنید .

تعویض تیغه های اسکویچی :

کوپلینگ خرطومی واشپیل لوله اتصال اسکویجی به کالسکه را در آورده و اسکویچی را از دستگاه جدا کنید.

پیچهای خروسکی اتصال دهنده نگهدارنده تیغه ها به اسکویچی را باز کنید .

نگهدارنده تیغه ها به همراه تیغه ها را با کشیدن از جای خود بیرون بیاورید .

تیغه ها را تعویض کرده و دوباره نگهدارنده تیغه ها را مونتاژ کنید .

سرویس و شارژ باطریها ( در مدلهای باطری دار )

در اسکرابر آنا ، برای به دست آوردن بالاترین کارایی و عمر مفید ، دو عدد باطری سیلد اسید استاندارد مخصوص () بدون نیاز به نگهداری بکار برده شده است . شارژ باطریها هر دفعه بعد از پایان کارانجام میگیرد.

نظافت عمومی دستگاه :

موقع تمیز کردن دستگاه موارد زیر را رعایت کنید .

از بکار بردن دستگاه کارواش برای شستشوی دستگاه خودداری کنید . فشار آب میتواند به جعبه ترمینال یا موتور ها نفوذ کرده و باعث آسیب رساندن به آنها یا اتصال کوتاه شود .

از بخار داغ استفاده نکنید . گرمای زیاد باعث از دست دادن حالت قطعات پلاستیکی خواهد شد .

از مواد هیدروکربنات یا حلالها ( مانند بنزین و تینر ) استفاده نکنید . این مواد باعث آسیب رساندن به قطعات لاستیکی خواهد شد .

سرویس روزانه :

هر روز بعد از پایان کار عملیات زیر را انجام دهید :

مخزن آب کثیف را تخلیه کنید .

درپوش مخزن آب کثیف را برداشته رسوبات و جرم های ته نشین شده آنرا با فشار آب تمیز کنید .

صحت کار شناور را کنترل کنید .

سبد زباله را خالی کنید و کنترل کنید تا منفذهای آن از آشغال پوشیده نباشد .

تیغه های اسکویجی را با دستمال تمیز کنید و پارگی آنرا کنترل کنید .

کنترل کنید که سوراخ مکش اسکویجی نگرفته باشد و در صورت لزوم آنها را تمیز کنید .

باطری را شارژ کنید ( فقط در مدل باطری دار ).

آماده کردن دستگاه برای عدم استفاده به مدت طولانی :

اگر برای مدت طولانی از دستگاه استفاده نمیکنید موارد زیر را بکار ببندید :

اسکویچی را باز کرده و بشویید و آنرا داخل یک پاکت پلاستیکی نگهداری کنید .

باطری را کاملاً شارژ کنید و فیوز اتومات را قطع کنید و حداقل هر ۱۵ روز یکبار آنرا مجدداً شارژ کنید .

عیب یابی

روش سفارش قطعات یدکی

برای دستیابی دایرۀ سرویس به مشخصات قطعات یدکی مورد نیاز و همچنین ارائه سرویس بهتر ، اطلاعات زیر برای سفارش قطعه ضروری است.

مدل دستگاه

شمارۀ سریال

شمارۀ قطعه نشان داده شده در پارت لیست

کد قطعه

تعداد

برای تعویض قطعات گارانتی ، شرح مختصر علت خراب شدن قطعه معیوب باید ضمیمه درخواست شود .

 

مشاهده محصولات اسکرابر و پولیشر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *